کد خبر : 16128

یارانه | یارانه معیشتی | افزایش مبلغ یارانه معیشتی | واریز یارانه معیشتی جدید | زمان دقیق واریز یارانه معیشتی آبان 1401

کمک معیشت جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و جانبازان و رزمندگان معسر زیر ۲۵ درصد و فاقد شغل و درآمد افزایش می‌یابد.

به گزارش ورنداز :

یارانه معیشتی این افراد افزایش می‌یابد

در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه -۸ آبان- مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه دوفوریتی متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری( اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۱)، ردیف ۷ این لایحه درباره افزایش کمک معیشت جانبازان تصویب شد.

در ردیف ۷ این لایحه آمده است: کمک معیشت جانبازان بیست و پنج درصد(۲۵%) و بالاتر فاقد شغل ودرآمد و مشمولین ماده (۳۸) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوب  ۳/  ۴/ ۸۶ به ( ۰۰۰/  ۰۰۰/ ۵۶) ریال وکمک معیشت جانبازان زیر بیست و پنج درصد(۲۵%) و رزمندگان معسر فاقد شغل ودرآمد به( ۰۰۰/  ۰۰۰/ ۴۵) ریال افزایش می‌یابد.

واریز یارانه معیشتی جدید 2 میلیونی برای این خانوار

پس از واریز دو مرحله یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار، برخی از اعضای اقتصادی دولت احتمال تبدیل آن به کالابرگ الکترونیکی را مطرح کردند. اما شب گذشته ابراهیم رئیسی اعلام کرد که فعلا موضوع کالابرگ منتفی است و تا وضع کالا برگ اطمینان بخش نشود، پرداخت نقدی یارانه معیشتی ادامه پیدا می‌کند.

به گفته سیدمحمدرضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، برای ترمیم حقوق ها حدود ۵۵ هزار میلیارد تومان منابع تامین شده است و برای بازنشستگان علاوه بر ترمیم حقوق، حق عائله‌مندی و اولاد هم افزایش پیدا می کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: هرچند نمی‌توان ادعا کرد که افزایشی که در اثر ترمیم حقوق رخ می‌دهد، می‌تواند تمامی مشکلات مردم را در حوزه اقتصاد رفع کند، اما می‌تواند بخشی از این مشکلات را حل کند.

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی با اشاره به موافقت مجلس با کلیات ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری، گفت: اقدام دولت برای ارائه لایحه ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان، تصمیمی به‌جا و مناسب و در شرایط کنونی اقتصاد لازم بود، مجلس نیز از این لایحه استقبال و در مرحله نخست با دوفوریت بررسی لایحه مذکور موافقت کرد و در گام بعدی کلیات آن را به تصویب رساند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: پس از تصویب کلیات، در جلسات متعدد کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به جزئیات این لایحه رسیدگی شد و پس از بررسی بسیار، گزارش برای صحن علنی مجلس ارجاع شد.

وی با بیان اینکه دولت برای اجرای این لایحه حدود ۵۵ هزار میلیارد تومان منابع تامین کرده که رقم کمی نیست، اضافه کرد: هرچند نمی‌توان ادعا کرد که افزایشی که در اثر این ترمیم حقوق رخ می‌دهد، می‌تواند تمامی مشکلات مردم را در حوزه اقتصاد رفع کند، اما می‌تواند بخشی از این مشکلات را حل کند، زیرا قدرت خرید مردم را تا حدودی افزایش می‌دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: علاوه بر اینکه براساس این ترمیم، حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری به جز حق عائله‌مندی و اولاد افزایش می‌یابد، همچنین کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مصوب کرد که به این عدد ۵ درصد نیز افزوده شود که کمک معیشتی مناسبی است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: نکته مهم در این زمینه این است که هرچه اکنون به حقوق‌ها افزوده شود، پایه است و افزایش حقوق سال بعد به این عدد افزوده می‌شود. / خبرآنلاین

زمان دقیق واریز یارانه معیشتی آبان 1401

پس از واریز دو مرحله یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار، برخی از اعضای اقتصادی دولت احتمال تبدیل آن به کالابرگ الکترونیکی را مطرح کردند. اما شب گذشته ابراهیم رئیسی اعلام کرد که فعلا موضوع کالابرگ منتفی است و تا وضع کالا برگ اطمینان بخش نشود، پرداخت نقدی یارانه معیشتی ادامه پیدا می‌کند.

محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:  مردم روی رقم یارانه فعلی حساب و برنامه‌ریزی کردند برای همین الان حذف یارانه و تبدیل آن به کالابرگ دیگر اثری ندارد. کالابرگ الکترونیک هم در دولت منتفی شده و هم در مجلس کسی به دنبال آن نیست.

 اگر دولت بخواهد یک بسته جدید معیشتی سوای یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به افراد یا گروه‌هایی بدهد آنجا می‌تواند برای این مورد خاص کالابرگ ارائه بدهد.

حذف یارانه نقدی و تبدیل آن به کالابرگ تا آخر سال منتفی است. پیش بینی ما آن است که تا آخر سال ۷۰ درصد بودجه محقق شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: وزارت اقتصاد هم گفته داریم روی کالا برگ کار می‌کنیم؛ اما اگر تعلل اتفاق بیفتد ما ناگزیریم ظرف دو سه هفته آینده با هماهنگی کمیسیون های مربوطه در این حوزه اقدام نظارتی انجام دهیم.

 

 

منبع فردا نیوز
ارسال نظر

نظرات کاربران
  • ناشناس

    همان بول بدهند و بهتر است ما متلا مدهیم بول اجاره خانه شاید کسی اون کالا نخواهد بول نقد بهتر است

  • ناشناس

    چه بگویم

  • ناشناس

    بله سرکار هستیم

  • جفری

    خداپدراینترنت روبیا مرزه که دست خیلی ازسران ومسوولین دلسوز...رو.واسه مردم روکرد...سروصدای مردم گشنه........ای خدا

  • ناشناس

    گوجو

  • منفرد

    از آقای رئیس جمهور
    خیلی ممنونیم چون درزمان کوتاهی به قول‌های خودش وفاکرد
    آقای رئیس جمهور
    وقتی اومد تا از بیخ وبن کارانجام بده، مطمئنا زمان می‌برد، من مطمئن هستم چون ایشون قصد درست کردن وضعیت و. سرقول وحرفش میخوادباشه، حرفاشو داره به انجام میرسونه
    و هرکاری حتی آشپزی باید از بیخ وبن، انجام داد
    اول باید تمام وسایل رو داشته باشی تا بتونی درست کنی
    ممنون از اهمیت دادنتو ن تشکراز شما

  • مازیار

    خاک برسر سران حکومت ومسولین دلارشده 34000تومان وپرواز قیمتها در راه است دیگر نمی توانید این مملکت را نجات دهید گورتونو گم کنید.

  • اواره

    والا از ما بدبخت تر نیست شوهرم کارگر چهارتا بچه دارم همشونم محصل هستن اگر میخواین کمک کنین چرا فقط بفکر جانبازها خانواده شهید و ارتشی ها هستین بیا به امثال ما کمک کنین که مستاجریم پول پیش کمه صاحب خونه جوابمون کرده شما رو قسم میدم یخورده بفکر باشین

  • حسن عبادی

    یک بام دو هوای دولت ومجلس حاتم بخشی از جیب کارگران ومستمری بگیران تامین اجتمائی !!!!!!!!!!

  • علی

    سلام ،،
    چرررا انقدرررررردروغ میگین چرر ا بابااا داریمم میمیرریم ازگشنگی بدون امکاناتتتا

  • آرمان

    لعنت خدا بر دروغگویان زمانه ...چقدر مسخره مردم بیچاره ایران میکنید

  • فقیر

    چرا کارگرهای زحمت کش باید حقوقشون از کارمندهای کمتر باشه آخه مگه خون اونا رنگین تر از خون کارگر هست

  • محمد

    فقط خدا زودتر سایه تونو از رو سرما برداره خدا لعنتشون کنه که هر شب وروزشرمنده زن و فرزند وباید از خجالت نداری بمیریم وزنده شیم.بخدا قسم یه مهمون میاد ماتم میگیریم که چه خاکی تو سرمون بریزیم

  • بازنشسته تامین اجتماعی

    چرا تامین اجتماعی و کانون بازنشستگان خودشون را به خریت زدند و صحبتی از ماب التفاوت مستمری بازنشستگان نمیکنند

  • علی

    خداوکیلی خجالت نداره بگین جانبازان زیر۲۵%فاقدشغلوبیمه ودراند۴/۵۰۰ننگه!!آبروی جامعه ایثاربردین بااین کاراتون همین هم نمیخادبدین،

  • ناشناس

    مردم بدبخت شدن،دارین از چه یارانه ای حرف میزنین،وام گرفتم برا ودیعه دادم پنج میلیون قسط میدم ،ماهی شش میلیون اونم زورکی درآمد دارم

  • ناشناس

    بله، شنیدن کی بودمانند دیدن. هروقت دادید ودل مردم راشادکردید،اونوقت که که خوری کنید.ای دزدان شیاد،دروعگوی،حقه باز

  • ناشناس

    جمهوری اسلامی...

  • ناشناس

    بل.....ها؟

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی