کد خبر : 1575

سریال|بهتره با سال تماس بگیری

این روزها همه انتظار فصل ششم سریال بهتره با سال تماس بگیری را می کشند و هنوز هم می توان میراث سریال بریکینگ بد (Breaking Bad) را در دنیای تلویزیون با سریال پیش درآمدی آن با نام بهتره با سال تماس بگیری (Better Call Saul) حس کرد

به گزارش ورنداز :

در حالی که این سریال بسیار باکیفیت اما کمتر مورد توجه قرار گرفته، در ابتدا به عنوان یک داستان استاندارد در مورد گذشته یکی از بهترین شخصیت های سریال بریکینگ بد به نام سال گودمن کار خود را آغاز کرد اما سریال Better Call Saul بسیار بزرگ تر شده و به یکی از بهترین سریال هایی تبدیل شده که در سال های اخیر در تلویزیون پخش شده است.

تغییر دراماتیک جیمی مک گیل و تبدیل شدن او به شخصیت سال گودمن که اصول اخلاقی اش را به کلی کنار گذاشته، مسیر طولانی و هیجان انگیزی بوده است اما طرفداران این سریال بالاخره در آوریل ۲۰۲۲ با سرنوشت این شخصیت و پایان ماجراجویی هایش روبرو خواهند شد. در حالی که انتشار فصل ششم سریال بهتره با سال تماس بگیری به دلایل مختلف به تعویق افتاده بود، بسیاری این تاخیرها را به فال نیک گرفته و با تماشای پنج فصل قبلی، خود را برای تماشای فصل پایانی آماده کرده اند. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با ۸ نکته و جزییات جالب در مورد سریال Better Call Saul آشنا کنیم که تنها طرفداران پروپاقرص و وفادار سریال از آن ها مطلعند.

واقعیاتی در مورد سریال بهتره با سال تماس بگیری Better Call Saul

۱- سن باب اودنکرک با سن جیمی مک گیل مطابقت ندارد

سخت بتوان کسی جیز باب اودنکرک را در نقش سال گودمن/جیمی مک گیل تصور کرد. باب اودنکرک یکی از بهترین نقش های خود را در این سریال بازی کرده و به خوبی و به شکلی بی نقص توانسته ابهام اخلاقی و شخصیت کنایه آمیز سال گودمن را به تصویر بکشد، در حالی که سکانس های احساسی و تکان دهنده را نیز با شکوه و جذابیت زیادی بازی کرده است. اما نکته ای که بسیاری از طرفداران این سریال نادیده گرفته یا متوجه نشده اند، تفاوت سنی ابهام آمیز بین باب اودنکرک به عنوان بازیگر و شخصیت جیمی مک گیل است. داستان فصل اول سریال Better Call Saul در سال ۲۰۰۲ و شش سال پیش از اتفاقات سریال بریکینگ بد می گذرد، و تایید می شود که مک گیل در سال ۱۹۶۰ به دنیا آمده است که باعث می شود این شخصیت در هنگام آغاز سریال حدود ۴۰ سال سن داشته باشد.

ادونکرک، در مقابل، وقتی پخش سریال «بهتره با سال تماس بگیری» در سال ۲۰۱۵ آغاز شد، حدود ۵۵ سال سن داشت. اگر چه برای بازیگران هالیوودی غیرمعمول نیست که نقش شخصیت هایی بسیار جوان تر از خود را بازی کنند اما ناهمخوانی سنی بین بازیگر و شخصیت در سریال Better Call Saul می تواند ناخوشایند و تابلو باشد، به ویژه وقتی که در سریال به طور مرتب به دوران قبلی زندگی جیمی فلش بک داده می شود. بدین ترتیب وقتی باب ادونکرک سکانس هایی از دوران بیست و سی سالگی جیمی مک گیل را بازی می کند، باور سن او کمی دشوار می شود.

واقعیاتی در مورد سریال بهتره با سال تماس بگیری Better Call Saul

۲- تم پایانی سریال نسخه ای متفاوت از تم سریال بریکینگ بد است

تم پایانی سریال Better Call Saul یک ریف راک بسیار متمایز است و حال و هوای خوشایندتری نسبت به دیگر موسیقی های وسترن مآبانه و همراه با تعلیق سریال Breaking Bad دارد. دیو پورتر، آهنگساز اصلی هر دو سریال در واقع تم سریال بریکینگ بد را کمی تغییر داده و بدین ترتیب تیم پایانی سریال بهتره با سال تماس بگیری بدست آمده است. وقتی پشت سر هم به هر دو تم موسیقایی گوش دهید، خیلی واضح خواهد بود که این دو بسیار شبیه هم هستند با این تفاوت که این تم در ابتدای سریال بریکینگ بد و در انتهای سریال بهتره با سال تماس بگیری پخش می شود.

واقعیاتی در مورد سریال بهتره با سال تماس بگیری Better Call Saul

۳- وینس گیلیگان مشارکت اندکی در سریال بهتره با سال تماس بگیری دارد

هر وقت حرف از Breaking Bad و Better Call Saul است، نامی که بیشتر تکرار می شود وینس گیلیگان است. او خالق بریکینگ بد و خالق مشترک بهتره با سال تماس بگیری است اما مشارکت او در سریال اخیر بسیار کمتر است. در مصاحبه ای با ریچ ایسن در یوتیوب، گیلیگان تایید کرده که بخش زیادی از کارهای این سریال را پیتر گولد به عنوان خالق دیگر سریال انجام می دهد. بعد از آنکه گیلیگان برای نویسندگی و کارگردانی فیلم El Camino: A Breaking Bad Movie از ادامه فعالیت در سریال بهتره با سال تماس بگیری کناره گیری کرد، گولد جای او را به عنوان نفر اصلی در این پروژه سریالی گرفت.

واقعیاتی در مورد سریال بهتره با سال تماس بگیری Better Call Saul

۴- حروف اول هر یک از اپیزودهای فصل دوم به بازگشت گاس فرینگ اشاره دارند

یکی از هیجان انگیزترین نکات در مورد سریال Better Call Saul، شیوه توسعه و تحول شخصیت های و روایت هایی است که در سریال اورجینال وجود داشت. شخصیت هایی مانند مایک ارمنتراوت و سال گودمن زمان بیشتری برای نفس کشیدن نسبت به آنچه در بریکینگ بد وجود داشت در اختیار دارند. هیجان انگیزترین بازگشت شخصیت های سریال اصلی به Better Call Saul بازگشت شخصیت محبوب گاس فرینگ بود که در نهایت در فصل سوم این سریال حضور یافت. اگر چه فرینگ در دو فصل ابتدایی سریال Better Call Saul حضور نداشت اما اشارات بزرگی در دو فصل اول سریال به بازگشت فرینگ به این سریال اسپین آفی وجود داشت. اگر حرف اول هر از اپیزودهای فصل دوم را برداشته و مرتب کنید به عبارت FRINGSBACK به معنای فرینگ بر می گردد یا فرینگ برگشته خواهید رسید که بازگشت این شخصیت مشهور سریال بریکینگ بد در فصل سوم سریال بهتره با سال تماس بگیری را نوید می داد.

منبع روزیاتو
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی