کد خبر : 13532

مهسا امینی | مرگ مهسا امینی | سکوت سوپراستارها در مرگ مهسا امینی

در میانه داغ مهسا امینی هم بودند کسانی که تصمیم گرفتند سکوت اختیار کنند.

به گزارش ورنداز :

این سوپراستارها در مرگ مهسا امینی سکوت کردند!

مرگ مهسا امینی چنان دلخراش بود که جز معدودی نتوانستند در برابر آن سکوت کنند. این که فعالان اجتماعی و بخش بزرگی از مردم با ابراز همدلی و اشک و تاثر این مرگ هولناک را دنبال کردند، بی‌دلیل نبود. او انگار که دختر و خواهر همه ما بود و شکل از دست رفتنش چنان غم‌انگیز و باورنکردنی بود که از احزاب سیاسی تا رییس‌جمهور و مردم یکسره متاثر شدند و به صدا درآمدند. کمتر به یاد داریم که حادثه‌ای اینچنین توانسته باشد فضای جامعه را بشوراند و این همه چهره را به واکنش وادار کند. برای مرگ مهسا بیشترین ابراز ناراحتی را شاهد بودیم. اظهاراتی که اغلب با اعتراض همراه بود و گشت ارشاد و برخوردهای نادرست و خشن با زنان و جوانان با بیشترین انتقاد همراه شد. از بازیکنان تیم‌ملی فوتبال که تقریبا همه به موضوع واکنش نشان دادند یا حسن یزدانی در بلگراد. از اصغر فرهادی تا قریب به اتفاق هنرمندان ایرانی به زبان آمدند و از این اتفاق گفتند.

اما در این میانه هم بودند کسانی که تصمیم گرفتند در برابر مرگ مهسا امینی سکوت اختیار کنند. محافظه‌کاری یا نگرانی برای به خطر نیفتادن موقعیت بوده یا شاید حرفی برای گفتن پیدا نکرده‌اند. از این عده نام برخی بیشتر توی چشم می‌زد. کسانی که بیشترین شهرت و درآمد را از حضور اجتماعی‌شان دارند، اما در اوج انتظار هم ترجیح می‌دهند حرفی نزنند تا گربه شاخ‌شان نزند. بیایید فرض را بر این بگیریم که گرفتار بوده‌اند یا خبر به گوش‌شان نرسیده. شاید هم دسترسی به نت نداشته‌اند. موافقید بخشی از این نام‌ها را مرور کنیم؟

مهران مدیری

آقایان سوپراستار، حواسمان هست که لالمونی گرفته‌اید

 

آقای طناز مثل همیشه سکوت را می‌پسندد حتی در مرگ مهسا امینی. مهران مدیری را البته به طنز اجتماعی می‌شناسند و یادمان نرفته که در سال‌های آخر دولت گذشته چطور بی‌مهابا به مسئولان می‌تاخت. او که این روزها با تبلیغ فروشگاه رفاه درآمدی نجومی دارد، درباره مهسا امینی لب از لب نگشود.

 

رضا گلزار

آقایان سوپراستار، حواسمان هست که لالمونی گرفته‌اید

 

کمتر یادمان می‌آید که آقای گلزار درباره موضوعی اجتماعی مانند مرگ مهسا امینی ، واکنشی داشته باشد. گلزار که با توصیه‌هایش برای ذکر گفتن و دعا خواندن مشهور است، هیچ‌وقت برای نمایش دادن خودروهای لاکچری و زندگی شاهانه‌اش کوتاهی نکرده. اما خب، لابد مرگ یک دختر موضوعی نیست که ذهنش را مشغول کند.

 

بهرام رادان

آقایان سوپراستار، حواسمان هست که لالمونی گرفته‌اید

بازگشت جیران به شبکه نمایش خبر خوبی بود و هواداران این سریال را خوشحال کرد. به همین خاطر هم احتمالا کم نبودند هواداران بهرام که در روزهای گذشته به صفحه اینستاگرام او سر می‌زدند تا ببینند چه اکتی در برابر مرگ مهسا امینی دارد. اما بهرام عزیز هم دوست داشت به دلمشغولی‌های دیگرش برسد یا به هر دلیل چیزی درباره مهمترین سوژه روز ایرانی‌ها نگوید.

شهاب حسینی

آقایان سوپراستار، حواسمان هست که لالمونی گرفته‌اید

شهاب ظاهرا فضای مجازی را ترک کرده. اگرچه فضای مجازی همچنان او و رفتارش را دنبال می‌کند. شهاب که بارها نشان داده خود را در قبال مسائل اجتماعی مسئول می‌داند و از نقش‌آفرینی در آثار ارزشی هم کوتاهی نکرده، درباره مهسا چیزی نگفت. شاید آمریکاست و دارد دوز پنجم فایزرش را می‌زند. غیبت نکنیم.

 

رامبد جوان

آقایان سوپراستار، حواسمان هست که لالمونی گرفته‌اید

رامبد استاد برانگیختن افکار عمومی علیه خود است حتی در مرگ مهسا امینی. او هر کاری از دستش بربیاید انجام می‌دهد تا ضد خودش جریان درست کند. این بار هم چیزی نگفت. شاید نمی‌خواهد درهای بازگشت به تی‌وی بسته شود. البته خانم نگار جواهریان به شدت از ماجرای مهسا متاثر شده بود و پست گذاشته بود. اما گویا به رامبد چیزی نگفته تا شادی او برای اجراهایش کم نشود.

 

پژمان جمشیدی

آقایان سوپراستار، حواسمان هست که لالمونی گرفته‌اید

پژمان این روزها همه جا هست. هر فیلم و سریالی که بخواهید ببینید مطمئنا یک پژمان دارد مگر این که خلافش ثابت شود. تبلیغات شهری و تلویزیونی او هم از در و دیوار بالا می‌رود. اما پژمان هم ترجیح می‌دهد کسی را نرجاند. از پژمان جمشیدی حرفی شنیده‌اید که نشان دهد درد و خشمی دارد؟ چرا داشته باشد، با این همه موفقیت.

 
 
 

سام درخشانی

آقایان سوپراستار، حواسمان هست که لالمونی گرفته‌اید

 

رفیق جینگ پژمان هم مثل خود او رفتار می‌کند. سام هم این سال‌ها سوپراستار است و بفروش. از برنامه جوکر تا سریال و تبلیغ...ماشاالله. اما سام هم مشغول کار و خانواده است. وقت ندارد. شاید هم غمش چنان بزرگ است که کلمه پیدا نمی‌کند.

سیامک انصاری

آقایان سوپراستار، حواسمان هست که لالمونی گرفته‌اید

 

سیامک موجود غریبی است. حتی حضورش در توییتر و اینستاگرام هم غریب است. با خنک‌ترین شوخی‌ها و ولرم‌ترین واکنش‌ها. سیامک انصاری هم کم از قبال توجه مردم و شهرت و محبوبیت خوشبختی به دست نیاورده. نباید انتظار داشته باشیم وقت بدبختی هم کمی کنارمان باشد؟ ظاهرا نباید انتظار داشته باشیم.

این فهرست را می‌شد تا شب ادامه داد. از کسانی که کلا عادت ندارند حرف تلخ بزنند. از کسانی که اهل اعتراض و انتقاد نیستند. از خوشحال‌ها. از پیمان معادی که احتمالا الان شاکی است که چرا از ارشاد با او تماس نگرفته‌اند تا بگویند چه باید بکند. از امین حیایی که ممکن است بابت این رویدادها از خنده روده‌بر شده باشد. از ایرج طهماسب که کلا خرجش را جدا کرده و ترجیح می‌دهد کنار عروسک‌هایش باشد. از خیلی‌های دیگر. باز دم خانم‌ها گرم که اغلب‌شان تعارف را کنار گذاشتند و تسلیتی گفتند. غیر از بهاره رهنما که لابد مشغول گریم و بیزنس جدید است. سحر قریشی؟ نه بابا، درباره درست و درمان‌ها صحبت می‌کنیم.

 

اینها هم برای مرگ مهسا امینی که نوشتیم مربوط به عکس‌العمل‌ها تا همین چند ساعت قبل است. اگر کسی تصمیم گرفته که ناپرهیزی کند و حرفی بزند به ما خبر بدهید. اگر کسی خواب بوده و بیدار شده و دیده شهر غمگین است و خواسته با مردم همدردی کند، بگویید تا اسمش را از این فهرست برداریم. امیدواریم که هر کس عذر و دلیل خود را داشته باشد و ما اشتباه کرده باشیم. اصلا هر کس مسئول رفتار خود است و کسی که قرار نیست به ما جواب بدهد. فقط خواستیم اینجا بگوییم که حواس‌مان به رفتار سلبریتی‌ها هست و گمان نکنند که می‌توانند پاورچین از آن پشت بروند و خود را به شادمانی بعدی برسانند.

 
 
منبع برترین ها
ارسال نظر

نظرات کاربران
  • ناشناس

    سلام،راستی اقای پرویزپرستویی عزیزچی.اون که دراینجورمسائل اجتماعی پیشقدم است.حرفی زده؟

  • ناشناس

    آیا ادامه کاری غیر قانونی و غیر شرعی آنهم بامالیات و هزینه های بیحد وحصر مملکت عزیرمان درسته؟ گشت ارشاد غیر قانونی و غیر شرعیه باید جمع شه

  • ناشناس

    تقصیری ندارن زیر ذره‌بین هستن و تهدیدشان میکنن وگرنه هرموجودی ازمرگ همنوعاشون غمگین میشن اینها که دیگه آدمند
    این راهی که برای اداره مردم وکشور پردیس گرفتن به ترکستان هست

  • ناشناس

    خیلی نکات جالبی گوشزد کردید.

  • ناشناس

    همه عجوزه

  • ناشناس

    دلشون نخواسته خب چقدر دیکتاتورین

تبلیغات متنی