کد خبر : 13479

شیلا خداداد | شیلا خداداد بازیگر | بیوگرافی شیلا خداداد | شیلا خداداد اینستا

شیلا خداداد (زادهٔ ۱۴ آبان ۱۳۵۹) بازیگر ایرانی است.

به گزارش ورنداز :

شیلا خداداد بازیگر سینما  تلویزیون متولد 14 آبان سال 1359 در تهران است. او تنها فرزند خانواده است.

پدر و مادرش ساکن آمریکا هستند و او اصلاتا کرد است و مهابادی است. او در دبیرستان ریاضی فیزیک خواند و مدرک کارشناسی شیمی محض از دانشگاه آزاد دارد.

او با کارگردان های مختل و مطرح ایرانی کار کرده است و در نقش های کاریزماتیک بیشتر ظاهر شده است. از سیتا در مسافری از هند تا زهره در سن پترزبورگ، همه نقش های مثبت بوده اند ولی هر کدام شیرینی خاص خود را دارند.

وی در طول دوران کاری خود، با کارگردان های مطرحی کار کرده و توانسته است در نقش هایش خوب و کاریزماتیک ظاهر شود. از سیتای مسافری از هند گرفته تا زهره سن پترزبورگ، همه و همه با آن که نقش مثبت بوده ولی هر کدام را با شیرینی خاص خود به گونه ای دلچسب و دور از یک نواختی ایفا کرده است.

بیشتر نقش هایی که او بازی کرده است کاراکترهای مثبت هستند و کارگردان ها ترجیح می دهند نقش های مثبت و آرام به او بدهند که احتمالا به دلیل چهر ای است که او دارد.

 

 

شیلا خداداد

علایق او

شیلا خداداد به ورزش علاقه دارد و گاهی فوتبال و والیبال بازی می کند. او عاشق تیم استقلال است.

ترجمه کتاب

خانم بازیگر کتابی به نام من و مهارت های زندگی را برای اولین بار ترجمه کرد. در مرداد سال 1398 هم دومین کتاب به نام بعضی رازها را نباید نگه داشت که در رابطه با موضوع آزار جنسی کودکان بود را منتشر نمود.

 

شیلا خداداد

نخستین فیلم

نخستین فیلمی که در آن ایفای نقش کرده است، فیلم اعتراض به کارگردانی مسعود کیمیایی است. بعد از بازی در این فیلم به کلاس های بازیگری علی ژکان رفت.

شیلا خداداد

نخستین سریال

او در سریال مسافری از هند بازی کرد که همین باعث شد بسیار معروف شود.

سریال مسافری از هند در سال 1381 به کارگردانی قاسم جعفری از شبکه سوم سیما پخش شد. داستان این سریال در مورد رامین نادری بود که برای درس خواندن به هندوستان می رود.

او که قرار نیست با دختردایی اش پروانه (با بازی الهام حمیدی) ازدواج کند، با دختری هنری به نام سیتا اشنا می شود و این دختر هندی را برای ازدواج به ایرانی می آوید، ولی ورود سیتا به ایران مشکلاتی را به وجود می آود. شیلا خداداد این نقش را به خوبی بازی کرد و لهجه هندی را هم به خوبی ادا کرد.

 

 

بازی شیلا خداداد در سریال گلشیفته

شیلا خداداد بعد از مدت ها فاصله از بازیگری در سال 1396 در سریال گلشیفته به کارگردانی بهروز شعیبی ایفای نقش کرد. این سریال کمدی اجتماعی در شبکه نمایش خانگی توزیع شد و بسیار با استقبال روبرو شد.

شیلا خداداد در این سریال با بازیگرانی همچون هومن سیدی، بهاره کیان افشار، سیامک انصاری، مهناز افشار، امیرمهدی ژوله و نازنین بیاتی همبازی شد.

 

شیلا خداداد

مترجمی شیلا خداداد

او گار ترجمه هم انجام می دهد و کتاب های کودکان را بیشتر ترجمه می کندو. کتاب های او با نام مهارت های زندگی ترجمه شده است و مخصوص بچه های 2 تا 6 سال می باشد.

ازدواج با جراح بینی

شیلا خداد در سال 1389 با جراح بینی اش، دکتر فرزین سرکارات ازدواج کرده است. حاصل ازدواج آنها دو فرزند به نام سامیار و ساتین می باشد. سامیر در 27 ابان سال 1392 و دخترش ساتین در 1 فروردین سال 1369 به دنیا آمد. فرزندانش را در آمریکا به دنیا آورده است.

منابع : تابناک ، ویکی پدیا

منبع ویکی پدیا
ارسال نظر

تبلیغات متنی