کد خبر : 13358

بد افزارها | بد افزارهای موجود در گوگل

بدون شک یکی از دلایل موفقیت سیستم عامل اندروید وجود پلی استور گوگل است.

به گزارش ورنداز :

بدافزارهایی که کاربران به دفعات آن‌ها را نصب کرده‌اند
بدون شک یکی از دلایل موفقیت سیستم عامل اندروید وجود پلی استور گوگل است. فروشگاهی که روزانه میلیون‌ها نفر از سراسر جهان به آن مراجعه می‌کنند و به دنبال خرید، نصب یا به روزرسانی نرم‌افزارهای مورد نظر خود هستند.
بیشتر برنامه‌های ارائه شده در گوگل پلی استور کاملا ایمن هستند اما تعداد زیادی بدافزار نیز مخفیانه در آن‌، جا خوش کرده‌اند. یک هفته پس از آخرین به‌روز‌رسانی پلی استور اخباری مبنی بر وجود بدافزار به گوش رسید که حدود 10 میلیون بار از سوی کاربران دانلود شده و میلیون‌ها تلفن همراه با سیستم عامل اندروید را آلوده کرده است. اگر شما هم یکی از آن‌ها را دانلود کرده‌اید که به معرفی آن‌ها در این مقاله می‌پردازیم هرچه سریع‌تر از گوشی خود حذفشان کنید.
اولین بار تیم تحقیقاتی آنتی ویروس دکتر وب 28 بدافزار مخرب را در گوگل پلی استور شناسایی و گزارش کرد که به منظور دسترسی به حساب‌های افراد در رسانه‌های اجتماعی و ارائه تبلیغات جهت کلاهبرداری طراحی شده بودند.
هنگامی که یک بدافزار را در گوشی خود نصب می‌کنید و پس از نصب برای بار اول آن را باز می‌کنید، یک اطلاعیه (پاپ آپ) به شما نمایش داده می‌شود که اجازه می‌خواهد که در پس زمینه گوشی شما اجرا شود. اگر روی گزینه اجازه دادن (Allow) کلیک کنید، زمانی که از برنامه خارج شوید همچنان به کار خود ادامه می‌دهد و برای پنهان کردن هویت خود، آیکون‌های مربوط به خود را از گوشی شما حذف می‌کند یا با آیکون‌های خود گوشی آن را جایگزین می‌کند.
اگرچه گوگل بیشتر این برنامه‌ها را از پلی استور پاک کرده است اما هنوز دو مورد با بیش از 100 هزار دانلود باقی مانده است: برنامه (Water Reminder-Tracker & Reminder) و (Yoga-For Beginner to Advanced)
در اینجا لیست کاملی از بدافزارهای شناسایی شده آورده شده است. اگر هر یک از این برنامه‌ها را در گوشی اندرویدی خود نصب کرده‌اید، فورا آن را از گوشی خود حذف کنید:
4k Wallpapers Auto Changer
Call Skins – Caller Themes
CallMe Phone Themes
Caller Theme
Cashe Cleaner
Emoji Keyboard: Stickers & GIF
Fancy Charging
FastCleaner: Cashe Cleaner
Funny Caller
Funny Wallpapers – Live Screen
InCall: Contact Background
MyCall – Call Personalization
Neon Theme- Android Keyboard
Neon Theme Keyboard
NewScrean: 4D Wallpapers
Notes – reminder and lists
Photo & Exif Editor
Photo Editor & Background Eraser
Photo Editor - Design Maker
Photo Editor - Filters Effects
Photo Editor:  Blur Image
Photo Editor: Cut, Paste
Photo Editor: Art Filter
Photo Editor: Beauty Filter
Photo Editor: Retouch & Cutout
Photo Filters & Effects
Stock Wallpapers & Backgrounds

منبع ۵۵ آنلاین
ارسال نظر

تبلیغات متنی