کد خبر : 13033

خانه شلوغ | بی نظمی خانه

تاثیر شلوغی خانه بر روان

به گزارش ورنداز :

تاثیر شلوغی خانه بر روان

ظرف های ظرفشویی ، انبوهی از لباس های کثیف ، پتوها و بالشهای روی زمین ، کمد بهم ریخته ، آشغال زیاد در گاراژ و تعداد زیاد وسایل بلااستفاده ذخیره شده در خانه … آیا اینها میتوانند بر روحیه و روان ما اثر گذارند؟ ما در این مقاله قصد داریم تاثیر شلوغی بر روان را بررسی کنیم،لطفا همراه ما باشید.

ما در یک فرهنگ مادی زندگی می کنیم که جامعه به ما می آموزد هرچه چیزهای بیشتری داشته باشیم ، باید شادتر هم باشیم ، در حالی که در واقع این بی نظمی باعث ایجاد انرژی راکد و استرس بیش از حد می شود.

انگیزه های کنترل نشده مصرف کننده ، وابستگی عاطفی به چیزها ، ترس از خلاص شدن از وسایل غیر ضروری ، نیاز به نگه داشتن خاطرات گذشته برخی از دلایل زیادی است که باعث می شود وسایل بلااستفاه را هم تا مدت زیادی نگه داریم.

دور ریختن چیزها اغلب می تواند دردناک باشد و می تواند نمایانگر فراموش کردن گذشته و دست کشیدن از آینده خود باشد ، بنابراین ما معمولاً چیزهایی را که امیدواریم روزی مفید واقع شوند ،نگه میداریم در حالیکه این موضوع به استرس روحی و روانی ما می افزایند.

تعریف بی نظمی

از نظر دیکشنری  ، بهم ریختگی به عنوان چیزی نامرتب یا پر از اشیا تعریف می شود. همچنین به وضعیت یا وضعیت سردرگم اشاره دارد .

اگرچه ما اغلب بهم ریختگی را چیزهای جسمی می پنداریم ، اما به هم ریختگی ذهنی و عاطفی می تواند به اندازه فضای فیزیکی فضای غیرضروری را در خود جای دهد.

عادت های قدیمی ، کینه  ، روابط نامرتب ، بدهی های پرداخت نشده مالی ، گلدان شکسته ، شلوار جین که دیگر مناسب نیست یا هر چیز دیگری که باید مدیریت کنید ، بی نظمی را تشکیل می دهد.

بی نظمی فقط چیزهای فیزیکی نیست بلکه میتواند روابط سمی و عادت های بد هم باشد. بی نظمی هر چیزی است که از خود بهتر شما پشتیبانی نکند.

نمونه های دیگر از بی نظمی می تواند شامل موارد زیر باشد:

وسله دیگر برایتان کارآیی ندارد

وسایل شما خراب است یا نیاز به تعمیر دارد

وسایل شما کثیف است

بی نظم یا آشفته است

تاثیر شلوغی بر سلامتی روان

تأثیر شلوغی بر سلامت روان

همه این شلوغی های جسمی ، روحی و عاطفی می تواند به ناتوانی در تفکر کمک کند ، که می تواند به استرس و انرژی کم کمک کند.

بهم ریختگی می تواند انجام کارها ، یافتن نیازهای شما و زندگی منظم و کارآمد را با مشکل روبرو کند. وقتی روزمره وقت خود را صرف جستجوی کلیدهای خود می کنیم یا سعی در یافتن یک شلوار داریم ، می توانیم عصبانی و استرس داشته باشیم و اجازه دهیم این انرژی منفی روزانه با گذشت زمان جمع شود.

شلوغی بیش از حد

وقتی شلوغی خانه تان بیش از حد شود ، می تواند شما را تهدید کند که به لحاظ روحی و جسمی دچار پریشانی روان  شوید.

خانه شما باید پناهگاه شما باشد ، مکانی امن که می توانید برای از بین بردن استرس ها در آن باشید ، اما وقتی خانه شما پر از بی نظمی فیزیکی است ، باعث می شود شما احساس کنید که خانه شما دشمن شماست نه پناهگاه شما ، که به طور کلی می تواند تأثیر منفی بگذارد.

بی نظمی می تواند زندگی اجتماعی شما را تحت تأثیر قرار دهد

وقتی خانه ای پر از بی نظمی داریم ، ممکن است در استفاده از این فضا برای انجام کارهایی که از آن لذت می بریم مانند تمرین یوگا با مشکل روبرو شویم. همچنین ممکن است ما از دعوت میهمانانی که می توانند زندگی اجتماعی ما را تحت تأثیر قرار دهند و احساس تنهایی ما را از بین ببرند خجالت بکشیم.

اگر احساس کردید که در دور انداختن وسایل مشکل دارید به احتمال زیاد در در روحیه و ارامش روان خود دچار مشکل خواهید شد.

حذف شلوغی و نابسامانی از زندگی شما

در طی فرایند سازماندهی مجدد ، مهم است که از خود سوالات زیر را بپرسید:

چه چیزی در حال حاضر در زندگی شما خوب کار می کند و چه چیزی در حال حاضر در زندگی شما خوب کار نمی کند؟
چه عواملی باعث می شود که بیش از حد احساس خستگی کنید؟
چگونه این بی نظمی مانع از پیشرفت شما در زندگی می شود؟
آیا قسمت هایی از زندگی شما وجود دارد که در حال حاضر عهده دار تصمیم گیری نیستید؟
آیا به خلاص شدن از شر بهم ریختگی فکر کرده اید؟
آیا به دلیل داشتن وسایل زیاد ، در خانه خود احساس اضطراب می کنید؟
اولین گامی که می توانید برای از بین بردن این “بهم ریختگی” بردارید چیست؟

منبع فارسی ها
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی