کد خبر : 12868

وسایل آلوده خانه | آلوده‌تر از توالت

بیشتر افراد با شنیدن مکان آلوده یاد سرویس بهداشتی می‌افتند چرا که سرویس بهداشتی پر از میکروب و باکتری است. اما بد نیست بدانید که وسایل آلوده‌تر از سرویس بهداشتی هم وجود دارند که در این مقاله به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

به گزارش ورنداز :

بیشتر افراد با شنیدن مکان آلوده یاد سرویس بهداشتی می‌افتند چرا که سرویس بهداشتی پر از میکروب و باکتری است. اما بد نیست بدانید که وسایل آلوده‌تر از توالت هم وجود دارند که در این مقاله به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.  

• اسکاچ آشپزخانه 

احتمالا آلوده‌ترین وسیله درخانه شما اسکاچ آشپزخانه باشد. آنها 200 هزار برابر بیشتر از توالت فرنگی آلوده به میکروب هستند. 

 

بنا بر تحقیقات انجام شده در دانشگاه فورتوانگن آلمان، اسکاچ‌های مرطوب و منفذدار آشپزخانه مکانی ایدئال برای رشد میکروارگانیسم‌ها (جانوران کوچک و میکروسکوپی) هستند. 362 گونه مختلف باکتری در سطح و داخل یک اسکاچ وجود دارد و تراکم باکتری‌ها به 45 میلیارد در هر سانتی‌متر مربع می‌رسد. 

 

• مخزن قهوه‌ساز 

براساس تحقیقات انجام شده از سوی سازمان غیرانتفاعی بهداشت عمومی NSF مخزن قهوه‌ساز شما دو برابر توالت فرنگی آلوده‌ است. مخزن قهوه‌ساز جذب‌کننده روغن و مواد معدنی تلخ قهوه است و این امر باعث ایجاد کپک می‌شود ومخزن قهوه‌ساز را در لیست وسایل آلوده خانه قرار می‌دهد. 

 

• تخته گوشت 

تخته گوشت آلوده بیش از هر چیز دیگر می‌تواند شما را بیمار کند. محققان دانشگاه آریزونا دریافتند که یک تخته گوشت متوسط، 200 برابر بیشتر از یک توالت فرنگی باکتری مدفوعی دارد. به این دلیل که گوشت خام را روی آن برش می‌دهید و گوشت خام اغلب حاوی باکتری‌های مدفوعی از جمله سالمونلا است که میکروبی بسیار آلوده است. 

 

• صفحه کلید کامپیوتر 

مطالعات انجام شده در دانشگاه آریزونا نشان می‌دهد که کیبورد می‌تواند آشیانه میلیون‌ها باکتری و میکروب خطرناک باشد و هر صفحه کلید کامپیوتر به‌طور متوسط بیش از 400 برابر بیشتر از یک توالت فرنگی میکروب دارد.  

• تلفن همراه 

تلفن همراه شما 10 برابر آلوده‌تر از توالت فرنگی و 40 برابر تمیزتر از کیبورد کامپیوترتان است. شما با لمس هر چیزی میکروب‌ها را به نوک انگشتان خود منتقل می‌کنید و هنگامی که با تلفن همراه خود کار می‌کنید میکروب‌ها را به صفحه تلفن همراه خود انتقال می‌دهید. 

 

• روبالشی 

شما به‌طور متوسط  سر خود را 8 ساعت از شبانه‌روز روی بالشی که مملو از روغن پوست صورت، آب دهان، سلول‌های مرده پوست و کنه است، می‌گذارید. باید هر دو روز یک‌بار روبالشی خود را بشویید. 

• محفظه نگهداری مسواک 

هنگامی که سیفون دستشویی را می‌کشید، باکتری‌ها و ویروس‌ها در محیط دستشویی شناور می‌شوند تا زمانی که روی محفظه مسواک و خود مسواک شما فرود بیایند. طبق تحقیقات انجام شده نزدیک به 27 درصد از محفظه نگهداری مسواک‌ها و تنها حدود 5 درصد از توالت‌های فرنگی نشانه‌هایی از باکتری کیلفرم را نشان دادند. 

 

• کنترل‌ 

گزارش‌ها حاکی از آن است که کنترل 20 برابر توالت فرنگی حاوی باکتری است و 67 درصد مردم هرگز کنترل‌های خود را تمیز نمی‌کنند. 

• ظرف غذای سگ 

بنابر مطالعات انجام شده ظرف غذای سگ 10 برابر آلوده‌تر از توالت فرنگی است. ظرف غذای سگ بسیار آلوده‌تر از کنترل و مخزن قهوه‌ساز است و اگر سگ دارید یادتان باشد که باید همیشه ظرف‌های غذای آن‌ها‌ را تمیز کنید. 

 

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع 55آنلاین
ارسال نظر

تبلیغات متنی