کد خبر : 12773

پیتزا تافتونی

پیتزا تافتونی یکی از انواع پیتزاهای خوشمزه و متفاوت است که مقرون به صرفه می باشد

به گزارش ورنداز :

پیتزا تافتونی یکی از انواع پیتزاهای خوشمزه و متفاوت است که مقرون به صرفه می باشد

طرز تهیه پیتزا تافتونی

 
 

مرحله اول

برای تهیه پیتزا تافتونی خوشمزه در ابتدای کار سوسیس و قارچ را به صورت ورقه ای خرد می کنیم. حالا فلفل دلمه ای را به صورت نگینی ریز خرد کرده و یک تابه مناسب روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا مقداری روغن مایع به تابه اضافه می کنیم، سپس سوسیس های خرد شده را به تابه افزوده و تفت می دهیم تا سوسیس ها کمی سرخ شده و از تابه خارج می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای را به تابه می افزاییم.

 
 

مرحله سوم

ذز این مرحله فلفل دلمه ای را تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود، سپس از تابه خارج کرده و قارچ را به تابه اضافه می کنیم. در ادامه حرارت را زیاد کرده و قارچ را تفت می دهیم تا آب نیندازد و کاملا سرخ شود.

مرحله چهارم

در این مرحله نان تافتون را روی سطح کار قرار می دهیم، سپس مقداری سس کچاپ روی آن ریخته و با قاشق پخش می کنیم. حالا مقداری سوسیس، فلفل دلمه ای، قارچ و ذرت به صورت لایه ای روی نان می ریزیم.

 
 

مرحله پنجم

در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه و پودر آویشن روی مواد ریخته، سپس روی مواد را با مقداری پنیر پیتزا می پوشانیم. حالا یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و اجازه می دهیم قابلمه به خوبی گرم شود.

 
 

مرحله ششم

در این مرحله نان تافتون را درون قابلمه گذاشته، سپس درب آنرا می بندیم و اجازه می دهیم پنیر پیتزا کاملا آب شود. زمانی که پنیر پیتزا ذوب شد، پیتزا را از قابلمه خارج کرده و و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

مواد لازم برای ۳ نفر
نان تافتون ۳ عدد
سوسیس ۳ عدد
فلفل دلمه‌ ای ½ فلفل دلمه ای
قارچ ۶ عدد
ذرت ۳ قاشق غذاخوری
سس کچاپ به مقدار کافی
پنیر پیتزا به مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و پودر آویشن به مقدار کافی
منبع نکته چی
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی