کد خبر : 12566

لکه آب | پاک کردن لکه آب از روی چوب

لازم است بدانید که چگونه لکه‌های آب را از روی چوب و دیوارها بدون آسیب رساندن به آن‌ها پاک کنید، مثلاً اگر یک لیوان سرد حلقه‌ای روی میز ناهارخوری شما به جا گذاشته یا آب روی دیوار پاشیده می‌شود باید بلد باشیم آن را پاک کنیم.

به گزارش ورنداز :

چطور لکه آب را از روی چوب پاک کنیم؟
لازم است بدانید که چگونه لکه‌های آب را از روی چوب و دیوارها بدون آسیب رساندن به آن‌ها پاک کنید، مثلاً اگر یک لیوان سرد حلقه‌ای روی میز ناهارخوری شما به جا گذاشته یا آب روی دیوار پاشیده می‌شود باید بلد باشیم آن را پاک کنیم.

پاک کردن لکه آب 
ممکن است به نظر غیرقابل تصور باشد که آب می‌تواند لکه بر جای بگذارد، اما آب همیشه خالص نیست و ناخالصی‌های درونش می‌تواند باعث ایجاد لکه شود. علاوه بر این، برخی از مواد یا الیاف به خیس شدن واکنش خوبی نشان نمی‌دهند. اساساً، لکه‌های آب کم رنگ هستند. لکه‌های سفید از رسوبات معدنی که در جایی که آب تبخیر می‌شود تشکیل می‌شوند.
خوشبختانه راه‌هایی برای پاک کردن لکه‌های آب از روی چوب و دیوارها بدون آسیب رساندن به آن‌ها وجود دارد. تنها چیزی که نیاز دارید چند وسیله خانگی موجود در آشپزخانه و کاربرد دقیق آن است. بنابراین، قبل از اینکه با علائم ناخوشایند ماندن لکه روی چوب مقابله کنید، این نکات مهم را به خاطر بسپارید.
چگونه لکه‌های آب را از روی چوب پاک کنیم؟
شاید یک نوشیدنی خنک روی میز چوبی زیبایتان گذاشته‌اید و زیر لیوانی را فراموش کرده‌اید یا یک لیوان آب روی میز کنار تختتان نگه داشته‌اید و جای آن مانده. در هر صورت، باید بتوانید با استفاده از روش‌های زیر آسیب به چوب را برطرف کنید.
1-سرکه سفید و بطری اسپری
ابتدا محلول سرکه سفید و روغن زیتون را در یک کاسه کوچک ایجاد کنید. سپس یک پارچه تمیز را در محلول آغشته کنید تا مستقیماً روی لکه بمالید. بعد به آرامی در همان جهت چوب را پاک کنید تا لکه از بین برود. کار را با پاک کردن با یک پارچه خشک به پایان برسانید. سرکه سفید یک لکه‌بر عالی است و روغن زیتون هم جلا دهنده طبیعی مبلمان است.
2- از جوش شیرین یا نمک استفاده کنید
ابتدا با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک قاشق چایخوری آب یک خمیر درست کنید. سپس پارچه‌ای تمیز را به خمیر آغشته کنید و به آرامی لکه را با حرکات دوار بمالید تا از بین برود. سعی کنید از آب زیاد استفاده نکنید وگرنه لکه را بدتر خواهید کرد. اگر جوش شیرین ندارید، می‌توانید به جای آن از یک قاشق غذاخوری نمک استفاده کنید. سپس پس از پاک شدن لکه، با پولیش چوب آن را برق بیندازید.
3- چوب را با خمیر دندان پاک کنید
یک قطره خمیر دندان را روی یک پارچه تمیز بمالید و به آرامی لکه را پاک کنید. از خمیر دندان ژله‌ای استفاده نکنید، زیرا ممکن است سطح آن را لکه دار کند یا تغییر رنگ دهد و باعث آسیب بیشتر شود.
4- از سس مایونز استفاده کنید
مقداری سس مایونز را روی یک پارچه نرم بمالید و به آرامی لکه را با حرکات دایره‌ای بمالید. این کار را تا پاک شدن لکه ادامه دهید. از طرف دیگر، می‌توانید اجازه دهید چند ساعت یا یک شب مایونز با حوله کاغذی روی لکه بماند تا تمیز شود. هنگامی که لکه از بین رفت، باقیمانده را با یک پارچه تمیز پاک کنید و با پولیش برق بیندازید. 
(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع ۵۵ آنلاین
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی