کد خبر : 12410

بازنشستگان | افزایش حقوق | پرداخت با احکام جدید | جزییات افزایش حقوق بازنشستگان

به مناسبت هفته دولت با حضور در برنامه صبحگاهی شبکه یک سیما، سازمان تأمین‌اجتماعی را نهاد اجتماعی و اقتصادی بسیار گسترده‌ای دانست که با ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور سروکار داشته، بیشترین تعداد بازنشستگان کشور را تحت پوشش دارد.

به گزارش ورنداز :

افزایش حقوق بازنشستگان بالاخره نهایی شد. از اوایل سال خبر افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد و حتی در جلسات دولت رقم افزایش حقوق به 57 درصد رسید. اما خبری از افزایش حقوق بازنشستگان نبود. افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان نیز باطل شد. مبلغ حقوق بازنشستگان شهریور تغییر میکند. 

واریز حقوق بازنشستگان طبق احکام جدید

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: حقوق شهریور بازنشستگان تامین اجتماعی بر اساس احکام جدید پرداخت می شود.

میرهاشم موسوی، به مناسبت هفته دولت با حضور در برنامه صبحگاهی شبکه یک سیما، سازمان تأمین‌اجتماعی را نهاد اجتماعی و اقتصادی بسیار گسترده‌ای دانست که با ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور سروکار داشته، بیشترین تعداد بازنشستگان کشور را تحت پوشش دارد؛ سازمانی که علاوه بر پرداخت حقوق ماهانه به بیش از ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار بازنشسته؛ برای ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان شاغل و بازنشستگان، ۳۹۲ بیمارستان و مرکز درمانی و درمانگاهی تخصصی و فوق‌تخصصی با حدود ۱۱ هزار تخت بیمارستانی در اختیار دارد و همچنین با بیش از ۵۰ هزار مرکز درمانی بخش دولتی و خصوصی در این زمینه، همکاری دارد.

وی گفت: تأمین‌اجتماعی؛ نهاد اجتماعی و اقتصادی بسیار گسترده‌ای است که در سه حوزه بیمه‌های اجتماعی، درمان و سرمایه‌گذاری فعال است و مأموریت این سازمان این است که بتواند با خدمات خود، رضایت، امنیت و آسایشی را که اساساً در جمهوری اسلامی با رویکرد تحقق عدالت دنبال می‌شود، برای همه آحاد جامعه تحقق بخشد.

موسوی معضلات صندوق‌های بازنشستگی در سال‌های اخیر را متأثر از برخی تصمیمات نادرست مدیریتی در گذشته و همچنین تغییرات عوامل و متغیرهای جمعیتی تأثیرگذار بر منابع و مصارف این صندوق‌ها دانست و افزود: در حال حاضر مهم‌ترین دغدغه ما در سازمان تأمین‌اجتماعی بحث پایداری منابع است که ما هم از بدو ورود اعلام کردیم که تلاش خواهیم کرد با تلاش همه عزیزان بتوانیم صندوق را به نحوی مدیریت کنیم که نه تنها از ارائه خدمات عقب نمانیم بلکه در کنار آن بتوانیم توسعه خدمات را هم به لحاظ کمی و هم کیفی داشته باشیم.

حقوق بازنشستگان | بازپرداخت مطالبات پزشکان

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی درباره بازپرداخت مطالبات پزشکان و مراکز طرف قرارداد این سازمان افزود: مطالبات مربوط به بخش نسخ الکترونیک، هر ماه محاسبه و پرداخت می‌شود.چون می‌خواهیم به سمت پوشش صددرصدی نسخه الکترونیک برویم؛ اعلام کرده‌ایم که تمام طرف‌های قرارداد ما اگر به طرح نسخه الکترونیک بپیوندند ما هر ماه تسویه را انجام می‌دهیم. اما در بخش خارج از نسخه الکترونیک ممکن است چند ماهی عقب‌افتادگی داشته باشیم. در طرح دارویار که تمام تلاش عزیزان ما در وزارت بهداشت و در بخش درمان تأمین‌اجتماعی این بود که پرداخت از جیب مردم افزایش نیابد، با داروخانه‌های طرف قرارداد، مطالبات تا پایان سال گذشته را تسویه کرده‌ایم و مطالبات تا پایان خرداد را هم در چند روز آینده تسویه می‌کنیم تا داروخانه‌های طرف قرارداد ما هم بتوانند خدمات خود را به بهترین شکل ممکن ادامه دهند و مشکلی هم برای بیمه‌شدگان عزیز ما پیش نیاید.

موسوی در مورد درصد تحقق طرح نسخه الکترونیک نیز گفت: ۲۰ شهریور سال گذشته که تأمین‌اجتماعی را تحویل گرفتیم، درصد تحقق نسخه الکترونیک حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد بود اما ما امروز مفتخریم که با تلاش همکاران بخش درمان و نیز همکاران بخش فناوری اطلاعات ما، شاهد تحقق بیش از ۹۰ درصدی نسخه الکترونیک هستیم هم در بخش نسخه‌نویسی و هم در نسخه‌پیچی که این دستاورد بسیار ارزشمندی است که مقدمه تحقق پرونده الکترونیک سلامت برای آحاد جامعه خواهد بود و تأثیر بسزایی در پیشگیری، مدیریت هزینه و سلامت‌محوری به جای درمان‌محوری خواهد داشت.

وی با اشاره به اضافه شدن ۴۲ قلم داروی بیماران خاص به فهرست داروهای مورد تعهد بیمه‌های پایه گفت: تقریباً تمام داروهای اصلی موردنیاز بیماران خاص امروز تحت پوشش بیمه است و در این دولت، رویکرد همه عزیزانی که در عرصه سلامت فعالیت می‌کنند این است که پرداخت از جیب مردم به حداقل برسد. این دولت در بخش سلامت به دنبال تحقق افقی است که مقام معظم رهبری در سنوات گذشته ترسیم کرده و تأکید کردند که بیمار به جز رنج بیماری، نباید دغدغه و مشکل دیگری داشته باشد. توسعه پوشش بیمه و توسعه خدمات بیمه‌ها، اقدامی است که می‌تواند در تحقق این افق بسیار مؤثر باشد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، توسعه پوشش بیمه‌ای را یکی از اولویت‌های مهم این سازمان معرفی کرد و در مورد برنامه‌های این سازمان در این زمینه گفت: صندوق‌های بیمه‌ای طبق اصل ۲۹ قانون اساسی، باید پوشش بیمه‌ای را برای آحاد جامعه فراهم کنند. نرخ پوشش بیمه‌ای بعد از انقلاب، عدد قابل توجهی است. در قبل از انقلاب، حدود ۲۰ درصد از جامعه تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی بودند که امروز به برکت انقلاب نرخ پوشش بیمه‌های اجتماعی در جامعه به عدد ۷۳ درصد رسیده است. این دستاورد کمی نیست چراکه برخورداری از پوشش بیمه اجتماعی یعنی آسایش و امنیت برای زمان حال و آینده؛ یعنی رفاه عمومی و یعنی ارتقای وضعیت زندگی مردم. در این دوره هم بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی پوشش بیمه اجتماعی جمعیت باقی‌مانده را در زمره اهداف اولیه سازمان تعریف کرده‌ایم. در سال گذشته حدود یک میلیون نفر بیمه‌شده جدید جذب شدند و امسال هم در قالب طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی که در این دولت و در سازمان تأمین‌اجتماعی آغاز شده، در ماه‌های ابتدایی سال تاکنون حدود ۴۲۰ هزار نفر را در قالب بیمه زنان خانه‌دار و بیمه دانشجویان تحت پوشش گرفته‌ایم و برآورد ما این است که این عدد تا پایان سال به یک میلیون بیمه‌شده جدید افزایش یابد.

 

ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی