کد خبر : 12388

نوشیدن چای سیاه | خواص چای | عمر طولانی

بررسی‌های جدید محققان آمریکایی نشان می‌دهند که استفاده از چای سیاه به صورت روزانه می‌تواند خطر مرگ و میر به هر علت را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

به گزارش ورنداز :

یک مطالعه جدید نشان داده است که نوشیدن چای سیاه می‌تواند خطر مرگ و میر افراد را کاهش دهد. طبق بررسی‌های تحقیق مورد اشاره، این خطر به ویژه در بین افرادی که دو یا چند فنجان چای در روز مصرف می‌کنند، کمتر است.

چای یکی از پرمصرف ترین نوشیدنی‌ها در سراسر جهان است و تحقیقات قبلی، ارتباط بین مصرف چای و کاهش خطر مرگ و میر را در جمعیت‌هایی که چای سبز در آن جا، رایج ترین نوع چای است، نشان داده بودند.

اما در خصوص چای سیاه، اطلاعات متناقضی وجود داشت.

حالا محققان مؤسسه ملی سلامت آمریکا مطالعه‌ای برای ارزیابی ارتباط مصرف چای سیاه با مرگ و میر به هر علت را انجام داده اند.

آن‌ها بدین منظور، داده‌های بانک اطلاعاتی موسوم به بیوبانک بریتانیا را مورد تجریه و تحلیل قرار دادند.

این محققان همچنین ارزیابی کردند که آیا این ارتباط با استفاده از افزودنی‌های رایج چای نظیر شیر و شکر، دمای چای و انواع ژنتیکی که بر سرعت متابولیسم کافئین در افراد تأثیر می‌گذارند، متفاوت است یا خیر.

طبق نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل‌ها، شرکت‌کنندگانی که گزارش کردند روزانه ۲ فنجان یا بیشتر چای می‌نوشیدند، در مقایسه با افرادی که چای نمی‌نوشیدند، ۹ تا ۱۳ درصد کمتر در معرض خطر مرگ و میر بودند.

این ارتباط بدون توجه به افزودن قهوه، شیر یا شکر به چای، دما و یا انواع ژنتیکی مرتبط با متابولیسم کافئین بوده است.

به گفته محققان مجری این پژوهش، یافته‌های آن‌ها نشان می‌دهند که چای، حتی در سطوح بالای مصرف نیز می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد.

منبع همشهری آنلاین
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی