کد خبر : 12362

ممنوعیت ها بعد از دویدن طولانی

هیچ چیز بهتر از دویدن طولانی مدت خوب نیست. هجوم آدرنالین و انرژی که پس از دویدن احساس می‌کنیم با کارهای دیگر غیرقابل مقایسه است و باعث می‌شود احساس کنیم که از روز خود به خوبی استفاده کرده‌ایم.

به گزارش ورنداز :

پنج کاری که نباید بعد از دویدن طولانی انجام دهید
هیچ چیز بهتر از دویدن طولانی مدت خوب نیست. هجوم آدرنالین و انرژی که پس از دویدن احساس می‌کنیم با کارهای دیگر غیرقابل مقایسه است و باعث می‌شود احساس کنیم که از روز خود به خوبی استفاده کرده‌ایم. اما بعد از دویدن چه می‌کنید؟ به خانه می‌روید، دوش می‌گیرید و روز پرمشغله‌تان را ادامه می‌دهید، درست است؟ انجام برخی فعالیت‌های خاص پس از یک جلسه دویدن می‌تواند تلاش‌های شما را خراب کند. پنج کار وجود دارد که باید پس از دویدن از آنها اجتناب کنید تا بیشترین بهره را از دویدن خود ببرید.
1-عدم آبرسانی به بدن
قانون اساسی انجام هر نوع فعالیت بدنی آبرسانی قبل و بعد از ورزش است. از دست دادن این مرحله مهم می‌تواند باعث کاهش تاثیرگذاری ورزش شما شود. بعد از ورزش انرژی ما تحلیل می‌رود و عرق کردن منجر به از دست دادن مایعات می‌شود. خوردن یک وعده غذایی مقوی و نوشیدن آب می‌تواند به بازسازی ماهیچه‌ها کمک کند. اگر باید 20 تا 30 دقیقه بعد از ورزش غذا بخورید از خوردن بیش از حد غذا خودداری کنید زیرا ممکن است تلاش شما را به باد دهد.
2- لم دادن و غیرفعال بودن
دویدن یک کار خسته کننده است که ضربان قلب شما را بالا می‌برد و باعث می‌شود بیشتر نفس بکشید. استراحت پس از دویدن طولانی برای بازگرداندن ضربان قلب و تنفس به حالت عادی مهم است. اما این کار باید به درستی انجام شود. دراز کشیدن روی کاناپه بعد از دویدن تمام تلاش شما را از بین می‌برد. به جای نشستن یا کاملاً غیرفعال بودن، روی انجام فعالیت‌های سبک تمرکز کنید. انجام برخی فعالیت‌ها باعث می‌شود خون در بدنتان حرکت کند.
3- عوض نکردن لباس ورزشی
واضح است که بعد از دویدن کمی احساس بی حالی کنید، اما عوض نکردن لباس‌های عرق کرده ممکن است ایده خوبی نباشد. عرقی که لباس‌های شما را بعد از تمرین خیس می‌کند حاوی باکتری‌هایی است که می‌توانند تکثیر شوند و باعث ایجاد مشکلات پوستی شوند. پوشیدن همان لباس‌های مرطوب برای مدت طولانی‌تر نیز باعث سرماخوردگی می‌شود. بنابراین، به محض رسیدن به خانه لباس‌های تمرینی خود را در لباسشویی بیندازید. حتی اگر زیاد عرق نکرده‌اید. لباس خیس برای رشد باکتری‌ها عالی است. اگر بلافاصله دوش نگرفتید، باز هم لباس‌هایتان را عوض کنید.
4- انجام کارهای سنگین
ممکن است چندین کار را در یک روز انجام دهید و روز خود را بر اساس آن برنامه ریزی کرده باشید، اما اگر برنامه‌تان شامل برخی کارهای سنگین است آنها را برای مدتی کنار بگذارید. درگیر شدن در هر نوع کار سنگین که نیاز به انرژی زیادی دارد می‌تواند شما را بیشتر خسته کند. بعد از دویدن عضلات شما خسته می‌شوند و به مدتی استراحت نیاز دارند. انجام کارهای سنگین می‌تواند ماهیچه‌های شما را تحت فشار قرار دهد و باعث شود احساس خستگی بیشتری کنید.
5- وارد شدن به وان آب گرم
حمام آب گرم بعد از یک جلسه طولانی نیز ممکن است کار خوبی نباشد. شاید این طور به نظر برسد که این کار گزینه ایده آلی برای کاهش درد عضلات شما باشد، اما کمک چندانی به شما نخواهد کرد. آب گرم تنها زمانی می‌تواند به آرامش کمک کند که درد متوقف شده باشد. بهترین کار استفاده از ترکیبی از یخ درمانی و حرارت درمانی است. ابتدا از کیسه یخ برای کاهش درد و تورم استفاده کنید، کمی استراحت کنید و سپس در صورت تمایل حمام آب گرم بگیرید.
(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع ۵۵ آنلاین
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی