کد خبر : 12342

محافظت صورت | جوش | جلوگیری از جوش

راه کارهای جلوگیری از جوش زدن را یاد بگیرید.

به گزارش ورنداز :

از مرطوب کننده پوست استفاده کنید

مرطوب کننده پوست کمک می کند پوست هیدراته شود. اما بسیاری از مرطوب کننده ها حاوی روغن، عطر مصنوعی، و یا سایر مواد تشکیل دهنده است که ممکن است باعث تحریک پوست و ایجاد جوش شود. برای کمک به جلوگیری از جوش صورت، پس از شستن صورت یا زمانی که پوست شما خشک می شود از مرطوب کننده های خانگی استفاده کنید.

جوش

صورت خود را تمیز نگه دارید

برای جلوگیری از ایجاد جوش صورت، مهم است که صورت خود را دو بار در روز بشویید تا از ناخالصی ها، سلول های پوست مرده و روغن اضافی از سطح پوست خود برداشته شود. برای شستن صورت از آب ولرم استفاده کنید، چون آب گرم پوست را خشک می کند.

فراموش نکنید که علت جوش صورت، آلودگی پوست نیست و شست و شوی بیش از حد تنها منجر به خشک شدن پوست و تحریک آن برای تولید میزان بیشتر چربی میشود.

همیشه قبل از خواب صورت تان را بشویید

اگر چرک و کثیفی روزانه صورت تان را نمی شویید، پس حتما منتظر ظاهر شدن جوش ها باشید. در بالای تخت خوابتان پدهای پاک کننده آرایش بگذارید تا وقتی خیلی خسته اید، برای پاک کردن آرایش تان از آن ها استفاده کنید.

به جوش تان دست نزنید

فشار دادن یا درآوردن چرک جوش ها با ناخن، سوزن یا هر وسیله دیگر میتواند مسیر باکتری ها را به عمق بیشتری از پوست باز کند که موجب تشدید التهاب و عفونت خواهد شد. همچنین این کار به بافت اطراف پوست آسیب میزند و احتمال باقی ماندن جای جوش را افزایش میدهد. همچنین، تماس بیش از حد دست ها با پوست شامل مالیدن یا حتی تکیه زدن دست به چانه میتواند باکتری ها را به منافذ پوست وارد کند و احتمال جوش زدن را بالا ببرد.

 جوش

از محصولات حاوی الکل استفاده نکنید

اگر از شیرپاک کن استفاده می کنید از محصولات با پایه الکل ایزوپروپیل یا سایر الکل های شوینده استفاده نکنید. الکل ماده قابض قدرتمندی است و لایه سطحی پوست را برمیدارد، این امر باعث تولید بیشتر چربی از غدد پوستی میشود. نتیجه این کار پوستی خشک و قرمز است و احتمالا جوش های بیشتری میزنید.

از لوازم آرایشی کمتر استفاده کنید

استفاده از لوازم آرایشی برای پوشش جوش، وسوسه کننده است. با این حال، انجام این کار ممکن است منافذ را مسدود کند و باعث بروز شیوع بیماری شود. اگر می خواهید آرایش کنید، سعی کنید از لوازم آرایشی استفاده کنید که در آن از نان کمدوژنیک و نان آکنوژنیک استفاده شده باشد.

جوش

لایه برداری پوست انجام دهید

هدف از لایه برداری پوست این است که لایه های مرده و کثیف پوست که منافذ را می بندند و جلوی درخشش طبیعی پوست را می گیرند، از بین بروند. محصولاتی که حاوی آلفا هیدروکسی و اسید لاکتیک هستند، به نرمی پوست تان را لایه برداری کرده و باعث شفاف سازی آن می شوند.

از ماسک خاک رس استفاده کنید

مواد تشکیل دهنده ی این ماسک، عمیقا در پوست نفوذ می کند و باعث پاک شدن چربی و باکتری ها می شود. این ماسک همچنین مانند یک لایه بردار قوی عمل می کند، که باعث از بین رفتن چربی ها و کثیفی های عمیق پوست می شود.

به متخصص پوست و مو مراجعه کنید

اگر درمان های خانگی برای درمان جوش صورت جواب نمی دهند، با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید. چند جلسه کافی است تا به شما بگوید چه کاری باید انجام دهید تا جوش نزنید! سپس با هر سه تا شش ماه ویزیت شدن، می توانید از شر جوش ها در امان باشید.

جوش

 

منبع زوم لایف
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی