کد خبر : 11955

آتش | آتش سوزی

با تلاش آتش‌نشانان دختربچه 6ساله پیش از مرگ از میان شعله‌های آتش نجات یافت.

به گزارش ورنداز :

آتش سوزی

جایی که حرارت و هرم گرما اجازه می‌داد همسایه‌ها به خانه نزدیک شده بودند. همه دست‌به‌کار شده بودند تا شاید بتوانند جلو فاجعه را بگیرند. صدای یکریز گریه کودکی که درون خانه گیر کرده بود، دل سنگ را هم آب می‌کرد. پدر و مادر دو کودک گرفتار درون آتش سوزی مثل اسپند روی آتش بودند. کسی جرئت و جسارت نزدیک شدن به خانه را نداشت و هر لحظه بر شدت آتش‌سوزی اضافه می‌شد. یکی از همسایه‌ها بلافاصله به درون خانه دوید و با نردبانی به خیابان آمد. آن‌ها نردبان را به دیوار پشت خانه تکیه دادند و یکی خودش را به لبه پنجره طبقه بالایی رساند و پس از شکستن شیشه توانست کودک 3 ساله را ببیند. او بلافاصله با کمک دیگر اهالی کودک را نجات داد، اما هر چه چشم چرخاند نتوانست دخترک 6 ساله را پیدا کند. بعد هم مجبور به خروج فوری از خانه آتش شد.

این میان خودروهای آتش‌نشانی که به سختی توانسته بودند رانندگان دیگر خودروهای عبوری در منطقه طلاب را با آژیر و فریادهای پشت بلندگو قانع کنند که جان انسانی در خطر است، به یکی از کوچه‌های بولوار مفتح که محل آتش‌سوزی بود وارد شدند.

با حضور امدادگران کمی از التهاب اولیه کاسته شد. بررسی لحظه‌ای آتش‌نشانی نشان داد که آتش‌سوزی گسترده‌ای در طبقه همکف یک ساختمان دو‌طبقه 70متری رخ داده است و از سرنوشت دختربچه شش‌ساله خبری در دست نیست.

وقتی پای انسانی در میان باشد، مجاهدت آتش‌نشانان دوچندان می‌شود. گروه نجات بلافاصله با استفاده از دستگاه‌های تنفسی دل به آتش‌زدند. آتش تمام طبقه پایین را در برگرفته بود و تلاش برای یافتن دختربچه به سختی پیش می‌رفت.

وقتی آتش‌نشانان در عملیات جست‌و‌جو درون آتش و دود، نتوانستند کودک را پیدا کنند ناگهان توجهشان به حیاط خلوت پشت خانه جلب شد. نجاتگران درون حیاط را هم گشتند اما کودک آنجا هم نبود، در این میان متوجه یک سرویس بهداشتی کوچک در گوشه حیاط شدند و همین که در را باز کردند متوجه شدند دختر گمشده در گوشه سرویس افتاده است و در حالت بیهوشی است.

نجاتگران آتش‌نشانی با اکسیژن‌تراپی لحظه‌ای، توانستند کودک را به محیطی امن منتقل کنند. اما کودک همچنان به هوش نبود و در یک قدمی مرگ قرار داشت. آتش‌نشانان بلافاصله اقدام به انجام عملیات احیا‌ کردند و توانستند نفس قطع شده دختربچه را برگردانند. این کودک پس از تحویل به تکنیسین‌های اورژانس به منظور دریافت خدمات تکمیلی به بیمارستان منتقل شد و منابع بیمارستانی از بازگشت این کودک به زندگی خبر دادند.

گروه دیگری از آتش‌نشانان نیز توانستند آتش را پیش از سرایت به طبقه بالایی مهار و خاموش کنند.

به گفته مدیر منطقه 3آتش‌نشانی مشهد ، این حادثه زمانی رخ داده که مادر خانواده طبقه بالا خواب بوده و پدر نیز از خانه خارج شده است، دو کودک سه و شش‌ساله نیز در طبقه اول تنها بوده‌اند که با شروع آتش‌سوزی پسر سه ساله به طبقه بالا پناه می‌برد و همسایه‌ها نجاتش می‌دهند اما دختربچه به حیاط خلوت پشت خانه می‌دود و درون دست‌شویی مخفی می‌شود که اگر همکاران ما دیرتر به صحنه می‌رسیدند احتمالا الان این کودک میان ما نبود.

حسن عظیمیان ادامه داد: درحالی تحقیقات درباره چرایی این حادثه ادامه دارد که بررسی‌های اولیه نشان داد راهرو کوچک ورودی خانه مملو از جعبه‌های کفش‌ چرمی بوده که همین موضوع شدت آتش‌سوزی را دوچندان کرده بود. پدر خانواده نیز اعلام کرد که به‌‌‌تازگی مغازه کفش‌فروشی‌اش را جمع کرده و تا یافتن مغازه جدید، کفش‌ها را درون راهرو انبار کرده است.

منبع رکنا
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی