کد خبر : 10696

همه‌گیری کرونا | آزمایش جدید کرونا

آزمایش جدید کرونا که سیستم ژنوتیپ Revealr SARS-CoV-2 نام دارد می‌تواند تمام سویه‌های آلفا، گاما، دلتا، اپسیلون و اومیکرون به درستی تشخیص دهد.

به گزارش ورنداز :

آزمایش جدید کرونا سویه‌های مختلف را با دقت 100 درصد تشخیص می‌دهد

محققان دانشگاه کالیفرنیا در مرکز پزشکی UCI نوعی آزمایش جدید کرونا و پیشرفته با نام Revealr را توسعه داده‌اند که می‌تواند گونه‌های مختلف ویروس SARS-CoV-2 را با  دقت  100 درصد  شناسایی کند.

محققان برای آزمایش خود، 34 نمونه بالینی که در اوایل، اواسط و اواخر سال 2021 در مرکز پزشکی UCI از بیماران کرونایی جمع‌آورده شده بود، را بررسی کرده‌اند. نکته قابل توجه اینکه در تمام موارد،  گونه دقیق  SARS-CoV-2 به درستی تشخیص داده شده بود. در واقع، این آزمایش جهش‌های ژنتیکی آلفا، گاما، دلتا، اپسیلون و اومیکرون را به درستی تشخیص داده است.

با وجود این قابلیت، ارائه‌دهندگان خدمات مراقبت‌های بهداشتی می‌توانند برای بهبود بیماران کرونایی، تصمیمات درمانی شخصی و دقیق‌تری ارائه کنند. محققان در مقاله خود که در مجله انجمن شیمی آمریکا منتشر شده، از این فرآیند تحت عنوان  سیستم ژنوتیپ Revealr SARS-CoV-2  یاد کرده‌اند.

 

جان چاپوت، استاد علوم دارویی دانشگاه UCI و یکی از محققان پژوهش توضیح می‌دهد:

 

«همه‌گیری کرونا نوعی نیاز ضروری برای ابزارهای تشخیصی فردی ایجاد کرده است که می‌توانند حضور ویروس و همچنین گونه‌های خاص آن را تشخیص دهند. شناسایی و تریاژ کردن بیماران مبتلا به گونه‌هایی که سریع منتقل می‌شوند و در برابر ویروس مقاومت می‌کنند، برای کنترل شیوع بیماری بسیار مهم است. Revealr برای شناسایی دقیق سویه‌ای که بیمار را آلوده کرده، از روش‌های ساده تشخیص کووید، مانند کیت آنتی‌ژن رایج نیز فراتر رفته است.»

 

دیگر قابلیت‌های آزمایش جدید کرونا 

چاپوت در ادامه توضیح می‌دهد که هرچند Revealr برای تشخیص کووید توسعه داده شده، اما آن‌ها در مرحله بعدی، قصد دارند امکان تشخیص دقیق سایر عفونت‌های دستگاه تنفسی مانند آنفولانزا که علائم مشترکی با کرونا دارند و همچنین سرطان را نیز فراهم کنند. او در ادامه می‌گوید:

«فراتر از سلامت انسان، Revealr می‌تواند در برنامه‌های اقتصادی یا علوم قانونی که به توالی یابی DNA متکی هستند نیز مورد استفاده قرار بگیرد.»

در نهایت، محققان درخواست پتنت‌های مربوط به ژنوتیپ Revealr را نیز ثبت کرده‌اند تا درصورت موافقت این آزمایش کرونا عرضه شود.

 

ارسال نظر

تبلیغات متنی