کد خبر : 10584

اسپری خانگی برای فراری دادن حشرات

استفاده از مواد شیمیایی مصنوعی و آفت‌کش‌ها برای دفع حشرات راحت نیستند. بسیاری از مردم برای دفع حشرات به داروهای طبیعی و سازگار با محیط زیست روی می‌آورند. اسپری‌های خانگی راه حل خوبی برای دفع حشرات هستند.

به گزارش ورنداز :

اسپری خانگی بسازید و پشه‌ها و دیگر حشره‌ها را فراری دهید

استفاده از مواد شیمیایی مصنوعی و آفت‌کش‌ها برای دفع حشرات راحت نیستند. بسیاری از مردم برای دفع حشرات به داروهای طبیعی و سازگار با محیط زیست روی می‌آورند. اسپری‌های خانگی راه حل خوبی برای دفع حشرات هستند. این اسپری‌ها نه تنها معمولاً برای استفاده انسان خطرناک نیستند، عموماً مؤثر نیز هستند. در اینجا چند ماده طبیعی خوب وجود دارد که ممکن است به دفع حشرات در خانه و حیاط شما کمک کنند.

روغن‌های مرکبات

روغن‌های مرکبات دافع حشرات هستند. مطالعات نشان می‌دهد که این روغن‌ها به دفع پشه‌ها کمک می‌کند و همچنین ممکن است در برابر گزیدگی حشرات، کک‌ها، شته‌ها، کنه‌ها و مگس‌ها نیز موثر باشد.

روغن سیر

تحقیقات نشان می‌دهد که روغن سیر ممکن است به دفع کنه کمک کند. به علاوه، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها روغن سیر را به عنوان دافع طبیعی کنه برای استفاده در حیاط و باغ معرفی می‌کند.

اسانس آویشن

مطالعه‌ای که در سال 2005 نشان داد که اسانس آویشن به دفع پشه‌ها کمک می‌کند. با این حال، روغن آویشن برای استفاده روی پوست شما خوب نیست مگر اینکه رقیق شود.

روغن اکالیپتوس لیمو

یک منبع معتبر در سال 2016 به این نتیجه رسید که روغن اکالیپتوس لیمو دافع طبیعی پشه است. به علاوه محصولات حاوی روغن اکالیپتوس لیمو در برابر پشه‌ها موثر عمل می‌کنند. روغن اکالیپتوس لیمو را نباید با اسانس اکالیپتوس لیمو که در دفع پشه‌ها موثر نیست اشتباه گرفت.

روغن دارچین

اگر پشه‌ها عامل نگرانی اصلی شما هستند، روغن دارچین ممکن است گزینه خوبی برای بررسی باشد. تحقیق معتبری به این نتیجه رسیده که روغن دارچین به دفع پشه‌ها هم در محیط آزمایشگاه و هم در فضای باز کمک می‌کند. با این حال، روغن دارچین می‌تواند باعث واکنش‌های پوستی شود، بنابراین حتماً قبل از استفاده از آن روی بدن، آن را رقیق کنید یا از آن در حیاط استفاده کنید.

اسانس اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس نه تنها برای آرامش و خواب مفید است. همچنین می‌تواند در دفع پشه‌ها موثر باشد. به علاوه، اسطوخودوس معمولاً برای استفاده موضعی بدون رقیق کردن بی خطر تلقی می‌شود.

روغن نعناع

مطالعات نشان می‌دهد که روغن نعناع هم برای از بین بردن و هم دفع پشه‌ها عمل می‌کند. به علاوه، مطالعه دیگری به این نتیجه رسید که روغن نعناع ممکن است در دور نگه داشتن عنکبوت‌ها نیز موثر باشد.

نکات ایمنی

بسیاری از این مواد طبیعی و برای استفاده انسان بی‌خطر در نظر گرفته می‌شوند. با این حال، مهم است به یاد داشته باشید که همه اسانس‌ها برای استفاده موضعی خوب نیستند. اگر قصد دارید از این روغن‌ها برای پوست خود استفاده کنید، ممکن است لازم باشد آن‌ها را رقیق کنید. برخی از روغن‌ها مانند روغن‌های مرکبات، وقتی مستقیماً روی پوست استفاده می‌شوند، ممکن است اگر در معرض نور خورشید قرار گیرند باعث سوختگی شدید و حتی سرطان پوست شوند.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع ۵۵ آنلاین
ارسال نظر

تبلیغات متنی