کد خبر : 30085

مصرف سبزیجات | فواید خوردن سبزبجات

آب مایه حیات است و نوشیدن آب کافی به طور منظم برای سلامتی کلی بدن ضروری است. در اینجا برخی از مزایای کلیدی نوشیدن آب آورده شده است .خوردن سبزیجات فراوان با آب راه آسانی برای افزایش مصرف آب و بهبود سلامت کلی شما است.

به گزارش ورنداز :

خوردن آب

آب مایه حیات است و نوشیدن آب کافی به طور منظم برای سلامتی کلی بدن ضروری است. در اینجا برخی از مزایای کلیدی نوشیدن آب آورده شده است

خوردن سبزیجات فراوان با آب راه آسانی برای افزایش مصرف آب و بهبود سلامت کلی شما است.

خیار: خیار 96 درصد آب است و یکی از آبرسان ترین سبزیجاتی است که می توانید بخورید. همچنین کالری و چربی کمی دارند و منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ویتامین C، پتاسیم و منیزیم هستند.

کاهو: کاهو 95 درصد آب است و همچنین یک منبع خوب از ویتامین K و اسید فولیک است. این یک ماده افزودنی محبوب به سالادها و ساندویچ ها است و همچنین می توان آن را به تنهایی خورد.

کرفس: کرفس 95 درصد آب است و منبع خوبی از ویتامین C، پتاسیم و فیبر است. این یک میان وعده ترد و کم کالری است و همچنین می توان آن را به سالادها، سوپ ها و خورش ها اضافه کرد.

گوجه فرنگی: گوجه فرنگی 92 درصد آب است و منبع خوبی از ویتامین C، لیکوپن و پتاسیم است. آنها را می توان به صورت خام، پخته یا سس خورد.

کدو سبز: کدو سبز 92 درصد آب است و منبع خوبی از ویتامین C، منیزیم و فیبر است. این یک سبزی همه کاره است که می توان آن را به روش های مختلف از جمله کبابی، بخارپز و سرخ کرد، پخت.

کدو سبز با محتوای بالای آب در حدود ۸۵ درصد، نه تنها آبرسان است، بلکه همه کاره است و می‌تواند به روش‌های بسیار جالبی استفاده شود.

سبزیجات برگ دار: سبزیجات برگ دار مانند اسفناج، کلم پیچ و کلم پیچ نیز منبع خوبی از آب هستند. آنها همچنین سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هستند

تربچه

تربچه یکی دیگر از سبزیجات ترد است که با حدود ۹۵ درصد آب یک سبزی آبرسان محسوب می‌شود که برای تابستان بسیار مناسب است.

نوشین کلاته خبرنگار و دبیر سرویس

منبع عصر ایران
ارسال نظر

نظرات کاربران
  • حسن

    ممنون خیار خیلی جوابه

تبلیغات متنی