کد خبر : 29605

گل شمعدانی | گل آپارتمانی

شمعدانی، گیاهی زیبا و پرطرفدار با گل های رنگارنگ است که به دلیل نیاز به مراقبت کم و گلدهی طولانی، به عنوان گیاهی مناسب برای آپارتمان و تراس شناخته می شود. اما شاید کمتر کسی بداند که این گل زیبا، در فرهنگ عامه به "گل غم خوار" نیز معروف است.

به گزارش ورنداز :

گل شمعدانی

شمعدانی، گیاهی زیبا و پرطرفدار با گل های رنگارنگ است که به دلیل نیاز به مراقبت کم و گلدهی طولانی، به عنوان گیاهی مناسب برای آپارتمان و تراس شناخته می شود. اما شاید کمتر کسی بداند که این گل زیبا، در فرهنگ عامه به "گل غم خوار" نیز معروف است.ریشه این نامگذاری به چند روایت مختلف برمی گردد:

  • رنگ گل ها: در برخی فرهنگ ها، رنگ قرمز گل شمعدانی نماد غم و اندوه است. از این رو، این گل را در مراسم عزاداری و سوگواری به کار می بردند.
  • داستان های عامیانه: در برخی داستان ها، شمعدانی به عنوان نمادی از عشق از دست رفته و غم فراق یار معرفی می شود.
  • خاصیت تسکین غم: گفته می شود که عطر و بوی گل شمعدانی می تواند به تسکین غم و اندوه و ایجاد آرامش در افراد کمک کند.

فارغ از نام و ریشه آن، شمعدانی گیاهی زیبا و دوست داشتنی است که می تواند با گل های رنگارنگ خود، روحیه و شادابی را به خانه و زندگی شما هدیه دهد.

نگهداری از گل شمعدانی در تراس

نور: شمعدانی ها به نور زیاد احتیاج دارند، اما نور مستقیم خورشید می تواند برگ های آنها را بسوزاند. بهترین مکان برای نگهداری شمعدانی در تراس، محلی است که نور صبحگاهی یا عصرانه خورشید را دریافت کند.

آبیاری: شمعدانی ها به آبیاری زیاد احتیاج ندارند. اجازه دهید خاک بین دو آبیاری کاملاً خشک شود و سپس به آن آب بدهید. آبیاری بیش از حد می تواند باعث پوسیدگی ریشه و زرد شدن برگ ها شود.

خاک: شمعدانی ها در خاک های سبک و با زهکشی مناسب به خوبی رشد می کنند. می توانید از خاک باغچه، خاک برگ و ماسه به نسبت مساوی برای کاشت شمعدانی استفاده کنید.

کوددهی: برای کمک به گلدهی شمعدانی، می توانید از کود مخصوص گلدهی هر دو هفته یکبار استفاده کنید.قلمه زدن: شمعدانی ها به راحتی از طریق قلمه ساقه تکثیر می شوند. برای این کار، یک ساقه سالم از گیاه را به طول 10 تا 15 سانتی متر جدا کنید و برگ های پایینی آن را جدا کنید. سپس قلمه را در هورمون ریشه زایی زده و در خاک مناسب بکارید. قلمه ها را در مکانی گرم و روشن قرار دهید و تا زمانی که ریشه دار شوند، خاک را مرطوب نگه دارید.

نکات:

  • برای پرپشت شدن شمعدانی، می توانید نوک ساقه ها را به طور مرتب هرس کنید.
  • گل های پژمرده را از گیاه جدا کنید تا گیاه به تولید گل های جدید تشویق شود.
  • در فصل زمستان، شمعدانی ها را به مکانی گرم و روشن منتقل کنید.

نوشین کلاته خبرنگار و دبیر سرویس

ارسال نظر

نظرات کاربران
  • ناشناس

    اطلاعات‌کوتاه‌ومفیدبود.ممنون

  • سلام

    هزینه گل شمعدانی چقدر میباشد

  • 34801

    سلام،من شمعداتی دارم ک هزینه ای ندارد،یه کود مایع گرفتم با آب به مقدار گفته شده قاطی میکنم هر دوهفته یکبار برای کل گیاهانم استفاده میکنم،هزینه جداگانه نداره

تبلیغات متنی